Фактори що впливають на витрати палива в автомобілі. Як навчитися економити на витратах автомобіля?

Автор | 11 Січня, 2022

“Нажити багато грошей — хоробрість; зберегти їх — мудрість, а вміло витрачати — мистецтво.” Бертольд Ауербах

  В цій статті розберемо універсальні чинники що напряму впливають на витрату палива будь якого автомобіля, будь якої моделі та марки, на будь-якому паливі: дизель, бензин, газ-бензин. Зробимо висновки та визначимо індикатори економії по кожному пункту. Зрозуміючи цей матеріал навчимося економити на витраті палива.      

  Кожен з нас автомобілістів перед покупкою автомобіля мабуть перше на що звертає увагу так це на витрати палива. Добре якщо цей показник врахувати перед купівлею. Але коли вже автомобіль є, тоді виникає бажання зменшити витрати саме на цьому автомобілі. В тому числі встановлення Газобалонного обладнання, ГБО. Але й ГБО не є панацеєю в цьому випадку.

   Перш за все відкинемо такі фактори як аеродинамічні та технічні характеристики автомобілів по тій причині що вони в різних моделей різні та й це тема іншого виміру.

  Тут в цій статті зупинимось на тому, що візьмемо до уваги якийсь певний автомобіль певної моделі з конкретним двигуном, для кращого розуміння та концентрації на суті матеріалу.

   Ну наприклад, набираючий популярність серед бажаючих володіти автомобілем з пробігом, пригнаним з за кордону, кросовер Jeep Compass (Джип Компас) з бензиновим двигуном об’ємом 2,4л та повним приводом.

Jeep Compass. Джип Компас

  З одної сторони є витрати палива заявлені заводом-виробником, а з іншого – витрати палива заявлені реальними користувачами автомобілів, водіями. І вони відрізняються. Більше того самі показники водіїв сильно відрізняються одне від одного та коливаються від 11 до 17 літрів на 100 км. І що саме цікаве, що всі вони очевидно можуть бути правдою…

Отже,

  Причини що напряму впливають на витрати палива автомобіля.

  • Шини.

 Протектор шини, його висота та якість (м’якість) напряму впливає на витрати пального автомобілем. Чим більше зношений літній протектор тим менше витрата палива. І коли переходимо на зимові шини витрати палива збільшуються завдяки збільшення тертя, контакту з дорожнім покриттям.

   Експлуатація автомобіля влітку на зимових шинах не тільки заборонена ПДР України та може призвести до адміністративних проваджень, штрафу, а й значно збільшує витрати пального.

  Також, тиск в шинах має значення. Низький тиск збільшує витрати, високий – зменшує їх.  

   Увага! Я зараз ні в якому разі не закликаю їздити на зношених шинах чи надто перекачаних, просто констатую факт. Пам’ятайте – Безпека руху перш за все.    

   Як зарадити цьому: Тримайте тиск в шинах в межах норм визначених заводом-виробником.

  • Манера водіння, стиль та швидкість руху.

    Так наша манера водіння сильно впливає на витрату пального. Тут важко однозначно сказати як саме водити автомобіль щоб витрати були мінімальні. Але зрозуміло що найбільші витрати на розгонах і якщо після зміни сигналу світлофора на зелений різко стартувати а потім на наступному червоному сигналі світлофора різко гальмувати, то це явно не на користь економії. Любителям поганяти потрібно звикати до перевитрат палива.

  Коробка передач «автомат», АКПП, має затримку, тому при різкому натисканні акселератора пройде певний час як передачі почнуть вмикатися одна за одною. А в цей час і відбувається значна витрата палива. Варіатор в цьому випадку більш економний, але теж має затримку в часі, до того ж «не любить» різких прискорень. 

  Водіння «під навантаження» двигуна з метою економії як дехто вважає, скажу вам так собі затія. Навпаки під навантаження двигун більше споживає палива, як бензиновий, газовий так і дизельний.

  В свою чергу рух на конкретній передачі на максимальній для неї швидкості теж збільшує витрати.   

   Як зарадити цьому: Навчіться їздити спокійно, помірно набираючи швидкість. Завчасно звертайте увагу на світлофор, якщо бачите що не попадаєте на «зелену лінію» то й надмірно не прискорюйтесь. 

  • Автомат чи варіатор.

   Як вже було сказано вище варіатор більш економний в порівнянні з звичайним автоматом, та при всіх рівних ідентичний автомобіль обладнаний варіатором споживатиме палива десь на 1 літр на 100 км. менше. Що-до «механіки» то здебільшого залежить від самого водія.

  До чого я тут веду…. На прикладі автомобіля Jeep Compass, ті що приходять з США можуть бути обладнанні як варіатором так і звичайним «автоматом» (гідротрансформатор). Дуууже рідко трапляються на «механіці», але це скоріш за все як виключення і більш ранні моделі. Така ж історія з Jeep Patriot, Джип Патріот, вони мають спільну базу з Компасом.

  Так ось, власник авто на варіаторі буде стверджувати що середній розхід складає, наприклад, 11л. бензину на 100 км., а власник авто на автоматі (гідротрансформатор) стверджуватиме що 12л/100км. І кожен з них буде правий, при всіх рівних можливостях.

   Як цьому зарадити: якщо ви ще в процесі підбору автомобіля обирайте економніший «варіатор».    

  • Стан дорожнього покриття.

 Автовласник, що експлуатує автомобіль переважно на поганих дорогах, м’яких, грунтових, наприклад фермер, приречений на витрати палива більші ніж той хто їздить по різних дорогах з твердим покриттям.

  Можливо цей показник і не є вирішальним але теж частково впливає на витрати палива в цілому.

 Сюди ж можна добавити засніжені, вкриті льодом дороги. Або асфальтовані дороги, їх пом’якшення, при високих температурах навколишнього середовища.

Буде цікаво: “Автомагнітола на андроїді. Чому варто замінити штатну магнітолу? (фото, відео)”

  Як цьому можна зарадити: аж ніяк. Хіба що переселитися ближче до асфальтованих доріг.

  • Затори.

  Затори (пробки) це біда всіх великих міст. І звичайно затори досить відчутно впливають на розхід палива.

  Якщо брати в порівняння водіння в заторах та без них то це значно впливає на зайві витрати палива. Та ба ще гірше крім палива втрачається дорогоцінний час. Коли замість, наприклад, 20 хвилин їзди доводиться добиратися годину а то й більше. До цього ж розхитується нервова система.

  Як цьому можна зарадити: це важко зробити. Хіба що в великих містах планувати поїздки з урахуванням часів пік.

  • Справність двигуна та паливної системи.

  Будь-які несправності автомобіля, особливо паливної системи та двигуна на пряму впливають на витрати палива. В тому числі невчасно проведене техобслуговування автомобіля: заміна масла, фільтрів, свічок запалювання, обслуговування газо-балонного обладнання тощо

    Як цьому можна зарадити: тут все просто – вчасно обслуговуйте та ремонтуйте автомобіль.

  • Якість палива.

 Якість палива на українських АЗС бажає бути кращим. Це як мінімум))

  Заправляючись не якісним пальним ми ризикуємо не тільки зайвими витратами на паливо а й можемо «влетіти» на ремонті паливної системи автомобіля.

   Як цьому зарадити: старайтеся заправляти автомобіль якісним пальним, якщо це можливо. По крайній мірі заправка паливом десь в лісо-смузі так собі затія…

  • Кондиціонер, обігрів салону, обігрів сидінь, освітлення.

  Все що включається додатково в автомобілі споживає енергію, а отже збільшує витрати палива.

 Освітлення, обігрів скла, дзеркал, сидінь хоч і мінімально але впливають на витрати палива. А ось обігрів салону, швидкість (потужність) вентилятора вентиляції, особливо кондиціонер значно витрачає енергію автомобіля.

 Любителі комфорту додадуть у витраті палива

 Як цьому зарадити: кондиціонер та обігрів вмикати лише при необхідності та в помірному режимі. Це сильно зекономить бюджет на бензин, газ або дизель.

  Це основні фактори що безпосередньо впливають на витрати палива будь-якого автомобіля, уважно вивчивши їх можна навчитися економити, заощадивши добрячу суму коштів в цілому…

Цей список можна продовжити додавши сюди різні погодні умови, швидкість вітру (попутного або зустрічного) тощо

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *