Дороги України – нові технології будівництва.

Автор | 1 Березня, 2020

«Ми знайдемо дорогу, але якщо нам це не вдасться, ми прокладемо її самі»
Ганнібал Барка

Навряд чи хтось зможе заперечити той факт, що розвиток економіки будь-якої країни світу на пряму залежить від розвитку інфраструктури в тому числі якості тамтешніх доріг. В нинішніх умовах конкуренції без якісних доріг не можливо вести торгівлю та розвивати економіку країни. Саме тому всі розвинені країни світу в першу чергу найбільшу увагу приділяють будівництву якісних магістралей, що відповідають викликам нашого часу.
За часом використання дороги можна поділити на два види:

  • Тимчасові (з м’яким покриттям);
  • Постійні (з твердим покриттям).

До тимчасових відносять ґрунтові дороги та насипні дороги виготовлені з підручних матеріалів. І якщо в Україні ґрунтові дороги це в основному польові та лісові дороги протоптані колесами автомобільного транспорту, без використання яких-небудь технологій, ну можливо з допомогою грейдера, то, наприклад, в Німеччині до будівництва навіть ґрунтових доріг підходять більш відповідально.

Будівництво ґрунтових доріг в германії


Щодо постійних доріг, то для їх будівництва в різних країнах використовують різні матеріали, але в основному це – асфальт та бетон або їх сполуки.
Асфальт теж має безліч різновидів та технологій укладки. Серед нових технологій для України слід відмітити «холодний рестайлінг» та увалкований бетон. Перший зручний для дрібного ямкового ремонту, пішохідних доріжок, або укладки невеликих площадок. Не потребує додаткових затрат часу на розігрів бітумів.
Щодо будівництва бетонних доріг то в Україні вже заявлені подібні проекти. Бетонні дороги, за умови дотримання технологічного процесу, більш надійні в порівнянні з асфальтними, особливо в південних частинах України де температура повітря вища, в порівнянні з центром та північчю країни.
Також в Стратегії розвитку територіальних доріг передбачені ремонти з використанням промислових відходів. Це більше стосуються сходу України, в зв’язку з щільним зосередженням тут промислових підприємств.

Більш інноваційним способом будівництва доріг є використання пластику.

Ще починаючи з 2002 р. в Індії почали використовувати пластикові відходи для будівництва доріг. На сьогоднішній день таких доріг в Індії більше 100 тисяч кілометрів і це завдяки професору хімії Васудевану, котрий розробив та запатентував відповідну технологію. По суті принцип технології полягає в подрібненню пластикових відходів (мусору) та додаванню його до асфальту, перемішуючи суміш під певною температурою. Така технологія дає можливість отримати міцне покриття та ще й дбає про екологію. Чому б Україні не скористатися такою інновацією, адже пластикових відходів більше ніж достатньо?
Передовиками у використанні пластику (поліпропілену) для будівництва доріг є Нідерланди. В 2018 р., в м. Зволле, була побудована перша пластикова модульна дорога, призначена для велосипедів протяжністю 30 метрів.
Модульна пластикова дорога досить зручна як в будівництві так й у використанні. Уявіть як швидко можна побудувати таку дорогу з’єднавши модулі між собою, або в разі виходу з ладу модуля, швидко замінити його новим, в подальшому переробивши зношений. Також, досить зручно проводити комунікації в спеціальних пустотах пластику та обладнати, в разі потреби, підігрівом.

Пластикова дорога в Нідерландах.


Більше того, такі модулі можливо створювати за допомогою 3D принтера. Технології друку на 3D принтері стрімко розвиваються. Розробляються проекти будівництва мостів, будинків та навіть ракет. Вже є реалізовані проекти мостів.
Коли Україна зможе використовувати побутові відходи в корисних цілях покаже час

За матеріалами ЗМІ”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *