Робота в таксі як вид заробітку – переваги та недоліки

Автор | 29 Серпня, 2019

  • «Найкращий спосіб допомогти бідним – це не стати одним з них»
    Ланс ХАНКОК

   Про способи заробітку в Україні задумується майже кожен житель України.
Мабуть не має ні однієї дорослої людини на теренах України яка б не задумувалась про способи підробітку. І якщо ви один із них, слід розглянути роботу в таксі як зручний спосіб підробітку або тимчасового основного заробітку. Це далеко не новий заробіток але він став ще більш актуальним та зручним, завдяки розвитку нових технологій та програмного забезпечення.

  Чому саме таксі? Це один із самих простих та швидких видів заробітку. 

  Щоб такий заробіток став можливим та не був тягарем потрібно виконати певні умови:

  • Наявність справного автомобіля. Якщо автомобіль відсутній але бажання є, то можливо розглянути варіант довгострокової оренди. Деякі служби таксі можуть надати свій автомобіль. Але, в такому випадку, вже будуть існувати певні більш строгі вимоги та прив’язки як основної роботи. Наприклад: потрібно виконати певну кількість замовлень в день, заплатити за оренду певну суму коштів, повна відповідальність за чужий автомобіль тощо.;
  • Стаж водіння не менше одного, двох або трьох років (в залежності від оператора таксі);
  • Любити людей, вміти з ними спілкуватися, інколи владнати конфлікти;
  • Не ставити собі за мету: «заробіток за всяку ціну». Такий підхід призведе до швидкої втомлюваності та розчарування в такій роботі. Так, звичайно, заробіток завжди є основною метою будь-якої роботи, але це немає бути «патологічним» бажанням;
  • Вільний час;
  • Наявність смартфону з справною функцією навігації;

На разі в Україні існує безліч операторів таксі, які постійно рекламують себе та набирають нових водіїв таксі.

Переваги заробітку в таксі:

  • Вільний час. Працюєте тоді коли хочете;
  • В будь-який момент можете відмовитись від такої роботи, або тимчасово призупинити на довгий строк, і це не потягне за собою ніяких штрафів;
  • Кожного разу «живі гроші». Не потрібно чекати авансу, зарплати. Більшість пасажирів розраховується за послугу таксі готівкою, хоч і є можливість оплати на карточку через операторів таксі;
  • Можливість оплачувати комісійні, в більшості операторів таксі, лише за кожен конкретний випадок без обов’язкових абонплат. Деякі оператори таксі надають можливість вибору зручного тарифу: відсоток від суми вартості замовлення; фіксована сума за кожне замовлення; абонентська плата в день або тиждень; відсоток від вартості замовлення та абонплата тощо;
  • Спілкування кожного разу з новими людьми;
  • Можливість працювати одночасно в декількох таксі, тобто використовувати різне програмне забезпечення, з метою підвищення ймовірних заробітків та зниження часу простоїв;
  • Більшість операторів таксі використовують форму реєстрації он лайн. Тобто, дуже легко та просто зареєструватись водію для роботи в таксі не навідуючись до офісу.

Недоліки такого заробітку:

  • Більше 90% водіїв таксі працюють фактично нелегально, через недосконале законодавство. Майже всі оператори таксі юридично такими не являються, вони лише надають інформаційні послуги, а весь тягар відповідальності за роботу в таксі несе власне водій. Це призводить до, інколи раптових, перевірок органів правопорядку. Так звана «транспортна поліція», лише спільно з патрульною поліцією, може зупинити та перевірити автомобіль. Якщо зможуть довести, що це автомобіль таксі, і в ньому знаходяться пасажири які оплачують поїздку, це може призвести до накладання досить значного штрафу за адміністративне правопорушення. Інколи навіть з конфіскацією автомобіля.
    Для легальної роботи в таксі на території України потрібна ліцензія, яка дорого коштує та не всім підходить. На разі активісти намагаються подати законопроект на розгляд ВРУ який би спростив процедуру легальної роботи в таксі. Є ідеї по впровадженню техогляду для таких автомобілів та сплати податків в залежності від заробітку. Це можливо реалізувати через тих же операторів таксі які де-юре надають інформаційні послуги, або в інший зручний для людини спосіб. Такий механізм дав би змогу спокійно легально працювати в таксі та сплачувати адекватні податки державі.
  • Інколи можна натрапити на нетверезого або навіть агресивного пасажира, або декількох одночасно. Так, звичайно від такої поїздки можна відмовитись, у тому разі якщо вчасно це виявити, але не завжди це вдається заздалегідь. Більшість таких пасажирів трапляється в нічний час.

Для початку роботи в таксі у населеному пункті де мешкаєте ви рекомендую вивчити ринок таксі:

  • Вивчити рейтинг операторів таксі що працюють у вашому місті. Це можна зробити простим способом задавши відповідний запит в пошуковій системі Google. Почитайте відгуки пасажирів, таксистів. Від рейтингу таксі залежить частота замовлень. Як правило чим вище рейтинг – тим більше замовлень;
  • Звернутися до знайомих які вже працюють в службі таксі;
  • Замовивши таксі як пасажир розпитайте у таксиста його думку про таку роботу.

  • Дізнатися де найбільш неблагополучні райони міста (куди краще не їздити на виклики). Такі райони є в кожному місті («13-й район»).

    Коли ж робота в таксі є найефективнішою? 

   Найкращі дні та години для заробітку в таксі:
З 7:30 до 9:00 в будні дні – в цей час найбільше замовлень з житлових мікрорайонів до центральних районів міста де розташовано найбільше офісів;
З 17:00 до 19:00 в будні дні – люди поспішають з роботи до дому;
Після 21:00 багато замовлень в віддалені житлові мікрорайони. Причина – нічний час та зменшення кількості загального транспорту. Самі небезпечні години для роботи в таксі, значна концентрація нетверезих пасажирів));
Несприятливі погодні умови (дощ, сніг, вітер, мороз тощо) – значне зростання потоку пасажирів. Дуже часто в такі дні важко викликати таксі, що вельми сприятливо для водіїв таксі;
Святкові дні. Дні великих релігійних свят, державні свята, поминальні дні тощо;
Вечірній час, особливо в дні проведення різних святкувань та корпоративів.

Як працюють програми надання послуг таксі?

   Більшість операторів таксі використовують зручне програмне забезпечення. Серед зручностей таких програм можна виділити наступні: «авто захоплення» найближчого замовлення; «захоплення» замовлення за заздалегідь вказаним напрямком; визначення зони видимості замовлень; ручне прийняття замовлення; комбінована видача замовлень; фільтр за рейтингом пасажира тощо.

   Один з самих зручних додатків – Uber. Це Американська компанія, яка, починаючи з 2009р., вже встигла зарекомендувати себе у більшості країн світу як зручний, надійний, один з самих безпечних операторів таксі. Як для водія так і для пасажира.
Чому один з самих безпечних? Відповідь проста – Uber використовує систему рейтингів як водіїв так і пасажирів. Це додатково стимулює людей бути більш ввічливими та доброзичливими. До того ж, додатком користується більш просунута та інтелігентна молодь.
   Насамперед застосунок планувався для допомоги попутних перевезень та з часом переріс у повноцінного оператора таксі. Хоч залишилась дуже зручна функція для водія, особливо хто розглядає підробіток в таксі як спосіб зменшення затрат на проїзд власним автомобілем до місця роботи, або в зворотному напрямку. Таких спроб надається 2 (дві) на добу.
   До недоліків слід віднести те, що місце посадки пасажира відображається з самого початку до того як «взяти» замовлення, а місце висадки – стане відомо лише після того як підтвердиться посадка пасажира.
  Другий недолік – немає можливості зв’язатися з оператором таксі за телефоном в разі виникнення непередбачених обставин, лише переписка через застосунок. Але це не критично.
   Зареєструватися можливо он лайн напряму через сайт Uber, або через Uber-партнера. В великих містах їх може бути декілька. За роботу через Uber-партнера буде стягуватись додаткова плата на користь партнера, але в той же час компанія Uber часто проводить промо-акції для водіїв які працюють через партнерів по збільшенню заробітків.
   До реєстрації приймаються водії з стажем водіння від одного року та справним автомобілем практично будь-якого класу, включаючи ВАЗ та Славута (Таврія не підійде по причині лише двох дверей).
   Чому приділив багато уваги саме цьому оператору таксі? Переваги очевидні: безпека, зручність, адекватні тарифи, глобальна компанія з великою кількістю пасажирів в тому числі іноземців. Користуватись застосунком (для пасажира) можливо в більшості розвинених країн світу.

 

скрін Uber

 

скрін Uber

Скріни про роботу в таксі

 

скрін Uber

   Повністю безкоштовний застосунок як для водія так і для пасажира – Тачку.
Це Російська компанія, поки що повністю безкоштовна. Виділяється простотою та можливістю «домовлятися» про вартість поїздки в он лайн режимі. Пасажир пропонує свою ціну, а водій може запропонувати – свою. Додаток пропонує водію найближчого пасажира – а пасажир може вибрати з запропонованих таксі оптимальний для себе варіант: ціна – якість. Існує рейтинг водіїв.

   Uklon – теж досить поширений застосунок. Це зручний і один з перших сервісів пошуку пасажирів та водіїв, позиціонує себе не як таксі а як агрегатом замовлень. Розроблений в Україні.
Можливий вибір класу автомобіля.

   Shark, Любімоє, Євро таксі, Таксі Економ та багато-багато інших.

     Отже, наведений спосіб заробітку є досить простим та зручним. Особливо зручно підробляти у вільний від основної роботи час або з метою зменшення транспортних витрат на дорогу до роботи та в зворотному напрямку, а також витрат на утримання власного автомобіля.   

P.S. Провідні оператори таксі почали надавати перевагу електромобілям. В Україні це менш поширено а в розвинених країнах світу існують певні програми по переведенню служб таксі на екологічні види транспорту, зокрема електромобілі.

Якщо залишились питання, зауваження, пропозиції пишіть в коментарях, з радістю обговоримо.

“Власний досвід”

Читайте також: “Заробіток кур`єром”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *